۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

مدیتیشن رنگین کمان




این مدیتیشن یکی از تمرینات بسیار موثری است که علاوه بر ایجاد تعادل در قسمتهای مختلف انرژی بدن ، سبب کاهش استرس و اضطراب می شود .
برای شروع در محل مخصوص خود یا مکان ساکت و آرامی بنشینید . چشمهای خود را ببندید و سپس چند نفس عمیق و آرام بکشید ، در ابتدا به حالت آلفای امواج مغزی دست پیدا کنید . پس از ورود به حالت آلفا خود را درون یک دشت بسیار وسیعی تصوّر کنید و در آن برای مدّت کوتاهی قدم بزنید . از هوای مطبوع و طبیعت اطراف خود لذت ببرید و به تدریج حالت آلفای خود را عمیق تر کنید . سپس رنگین کمانی را در پیش روی خود فرض کنید . ( رنگهای رنگین کمان از پائین به بالا به ترتیب عبارتند از : قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، نیلی ، بنفش ).
در این هنگام به آهستگی و با نشاط زیادی به طرف رنگین کمان رفته و وارد رنگ قرمز آن شوید . تمامی اطراف خود را در رنگ قرمز شفـافی ببینید . با تنفس خود این رنگ را به درون بدنتان بکشید . تا جائی که سرشار از آن شوید . در هنگام عمل جملات زیر را تکرار کنید:
" هم اکنون با ورود نور قرمز تمامی وجود من سرشار از انرژی و شور زندگی می شود و عشق به ادامۀ زندگی در من افزایش می یابد ."
پس از آن این نور قرمز را متمرکز کرده و آن را در ناحیۀ چاکرای یک خود قرار دهید . سپس به آهستگی به طرف نور نارنجی رفته و وارد نور شفاف نارنجی شده و به همان ترتیب فوق با انجام چند دم عمیق فرض کنید که نور نارنجی شفاف و خوشرنگی وارد بدنتان می شود . و در این حالت جملات زیر را تکرار کنید :
" هم اکنون با ورود انوار نارنجی احساس شادمانی و اعتماد به نفس من افزایش می یابد و حسّ امیّد به زندگی در من موج میزند ."
پس از اتمام این مرحله مانند مرحلۀ قبل نور نارنجی را در محل چاکرای دوّم خود متمرکز کنید . حالا نوبت آن است که به آهستگی به طرف نور زرد رفته و با چند نفس عمیق نور
شفاف زرد را وارد بدن خود کنید تا جائیکه تمامی وجود شما را پر کند . هم اکنون با خود بگوئید :
" اکنون که انوار زیبای زرد وارد بدن من می شوند ، حس عاطفه ، هوش ، خوش بینی به مردم ، خلاقیّت و مناعت طبع در من افزایش می یابد و من را به سوی ایجاد ارتباطی زیبا با تمامی مردم هدایت می کند ."
در این هنگام تمامی نور زرد را در محلّ چاکرای سه خود متمرکز کنید . رنگ بعدی که وارد آن می شوید رنگ سبز روشن (چمنی ) است . تمامی اطراف خود را مملو از این نور زیبا و شفاف ببینید . با کشیدن نفسهای عمیق نور شفا بخش سبز را وارد وجود خود کرده و بگوئید :
" اکنون که انوار زیبای سبز در من نفوذ می کند و همراه آن احساس شادی وعشق به هم نوع و عشق بیکران به تمامی هستی سراسر وجود مرا فرا می گیرد با نفوذ این نور شفا بخش کلیۀ استرس ها ، تنشها و بیماریها از وجود من رخت بر بسته و سلامتی مطلق تمام وجود مرا پر می کند ."
حالا نوبت آنست که تمامی رنگ سبز را در محل چاکرای چهارم خود متمرکز کنید . سپس به طرف نور آرام بخش آبی آسمانی رفته ، و وارد آن شوید . انوار آبی را وارد بدنتان کرده و به خود بگوئید :
" هم اکنون که انوار آرام بخش آبی در من نفوذ می کند ، احساس رخوت ، آرامش و آسایش در من افزایش می یابد ."
سپس تمامی نور آبی را در محلّ چاکرای پنجم خود متمرکز کنید . اکنون زمان آن رسیده که وارد رنگ نیلی شوید .همزمان با چند نفس عمیق ، خود را سر شار از این نور کنید و با خود بگوئید :
" هم اکنون که در نور زیبای نیلی قرار گرفته ام ، سر تا سر وجودم در هماهنگی با گیتی در آمده است ، و ذهن و تفکّرات من آمادگی همبستگی با جهان هستی و عظمت موجود در این عالم را پیدا کرده است . زمان به واقعیّت پیوستن رویاهای من فرا رسیده است ، منطق درک واقعیّات و شگفتی های هستی در من افزایش می یابد ."
حال تمامی نور نیلی را در چاکرای ششم خود متمرکز کنید . در مرحلۀ آخر به طرف نور بنفش رفته و وارد رنگ شفاف ، زیبا و سر شار از عظمت بنفش شوید . با چند نفس عمیق انوار بنفش را وارد کالبد خود کنید و تمامی وجود خویش را در نور بنفش ببینید و با خود بگوئید :
" سر تا سر وجود من در نور زیبا و پر انرژی بنفش فرو رفته است و تمامی ذهن و وجودم را درک الهی و عشق به عظمت خدا و قدرت او پر کرده است ، هم اکنون خود را دارای پشتوانه ای عظیم و قدرتمند می بینم و از این پس با موفقیّت ها یم سهمی را به نیازمندان خواهم بخشید ، تا به این طریق سزاوار رحمت خدایم باشم ."
در انتها این رنگ را در محلّ چاکرای هفتم خود متمرکز کنید . حالا در آرامش بسیار زیاد و با حالتی سبکی و فارغ از هر گونه تشویش و نگرانی و در کمال سبکبالی از رنگین کمان خارج شده به دشت وارد شوید ، و در پی آن با شمارش معسلامح اعداد از ده به یک از حالت آلفا بیرون آئید .
تذکّر :
لازم به ذکر است که ، هنگامی که وارد رنگی می شوید ، تا آنجا که آن نور را حس نکرده و ندیده اید از آن خارج نشوید و سعی کنید تا تمرکزتان را بیشتر نمائید تا آن را حس کنید . این مورد اهمّت بسیاری دارد و نشان دهندۀ بسیار ی از خصوصیّات شما است .
هنگامی مدیتیشن رنگین کمان بهترین اثر را بر روی شما دارد که رنگهائی که برای شما به تصویر در آوردنشان مشکل است را نیز ببینید و آنها را حس کنید .
با تکرار این تمرین حدّاقل سه بار در هفته ، تعالی در سیستم انرژی بدنتان ایجاد شده و با توجّه به تلقینات بسیار مفیدی که در هر رنگ می نمائید ، ضمیر ناخود آگاهتان با دریافت آنها سعی در به اجرا در آوردنشان خواهد کرد .

هیچ نظری موجود نیست: